3 Jul 2015

Nami on the shoulder / 肩の上のナミ

"Nami, Nami, Nami, she's a little girl
She's a little girl with a round tummy!"
Hope you have watched "Ponyo", the Ghibli anime. :)
Last night I had enough time for my little chubby budgie, Namihei. She enjoyed hanging around and then got tired, I suppose. She climbed to my shoulder and had a rest there for a while. Well, she kept mumbling too. Was it sleep talking? Or she was just practising to talk human language?!
Anyway, no dropping there after she left. Well done, Namihei!

「ナーミ ナーミ ナミ ふくらんだ
まんまるおなかの女の子♪」(ジブリの『崖の上のポニョ』はご覧になりましたか?)
昨晩は我が家の小さな太っちょインコ、波平と一緒に過ごす時間が十分ありました。そんなわけで、なみちゃんはたくさん遊んで途中、お疲れモード。私の肩によじ登ると、お休みモードに入りました。そして、ブツブツ言っているわけです。これって、寝言なのか、それとも人間語を練習しているのか…
十分休んだ後、肩には1つもフンが落ちていませんでした。なみちゃん、エライ!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment