18 Mar 2018

Still moulting? / まだ換羽?

I thought Ikura had already finished moulting, but I was wrong. He lost a tail feather last week and kept losing other feathers too. I have no idea when it will stop... well, I must mention it when we visit a vet in the end of this month.
It's said that we should pay attention to your budgie, when you play with him, not to do other things while you're with him.
Okay, then what about budgies? Ikura sometimes reluctant to play with me and does other things while he plays with me... of course, I feel a bit sad and wish he could pay more attention to me!
Anyway, it's very interesting and important to keep a good relationship with your budgie.

イクラの換羽はもう終わったかな…と思っていたら、先週また尾羽が1枚抜けました。ほかにもまだまだ抜けていて、いったいいつになったら「換羽終了宣言」を出せるのでしょうか。
今月末にイクラの健康診断が控えているので、先生にこの終わらない換羽のことも聞いてみようと思います。
ところで、「ながら放鳥はしないこと」。これ、よく飼育本で見かける注意事項ですよね。放鳥して愛鳥さんと遊ぶときは、スマホをいじったりして、「ながら放鳥」になると愛鳥さんにストレスを与えるというわけです。
では、愛鳥さんの飼い主へ対する「ながら遊び」についてはどうなるのでしょうか?
イクラ、たまに私と遊ぶのがつまらないのか、他のことをしながらとりあえず私とも遊ぶということがあります。飼い主だって、「ながら遊び」をされると微妙な気持ちになりますね(笑)。
愛鳥さんと良い関係をキープするのことはとても大事だし、また興味深いことでもあります。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment