8 Apr 2018

Cactus Perch / カクタスパーチ

Have you ever heard of a cactus perch?
A friend of mine through Instagram gave it to Ikura. She says it's good for his legs.
Well, when I saw it to Ikura last night, he was so scared of it. Perhaps it's too big for him?
Of course, he came to the perch in the end, because he knew it was safe as long as I kept it.
But...I'm wondering... does he think it's a pillow?! Anyway, I'm happy as long as he likes it.
These days Ikura is doing well and keeps talking a lot. The problem is he keeps saying, "Oh, stink!". I know it was my fault... yes I often say that when I sniff his budgie odour!

カクタスパーチをご存知ですか?
以前からSNSなどで見かけて以来、ずっと気になっていたのですが、インスタグラムで知り合った友人から先日イクラにと、いただきました。
鳥さんの足にとても良いとのこと。さっそくイクラにカクタスパーチを見せると、猛ダッシュで逃げていきました。
きっと、大きすぎたのでしょうか。
もちろん、最後には戻ってきてこの通り。イクラも私が持っているものは安全だとわかっているんですね。
それにしてもイクラ、これが止まり木ではなく、枕だと思ってるんでしょうか(笑)。もちろん、気に入ってもらえれば何でも構わないのですが。
最近のイクラ、もちろん元気にしています。おしゃべりもだんだん増えてきて、最近の口グセが、「臭っ」なんです。これ、飼い主のせいですね。イクラのインコ臭をかぐたびに、「臭っ、臭い!」とついつい言ってしまうので。ここでの「臭い」は、もちろん「いい匂い」ということなんですが…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment