20 May 2018

To welcome Tara to my room / タラのお引っ越し準備

Ikura and Tara are doing well. It seems that both of them started moulting though.
Well, one more week to welcome Tara to my room where Ikura and I stay.
We're visiting a vet next Sunday for check-up.
This weekend I cleaned my room to make a space for Tara and put a new table on which two cages should stay.
Oh, I used a drill driver to make new toys for them too! I'll do my best to make more so that they will never get bored. ha ha
I also made a photo book for a photo event held in Kagoshima next month. In the previous event I exhibited Ikura's book, but this time, I put all of three budgies, Namihei, Ikura, and Tara. I really hope people will enjoy my book!

イクラもタラも元気にしていますが、ふたりとも換羽時期に突入したようです。
あと1週間で、タラもイクラと私がいる部屋に引っ越しできるはずです。
次の日曜日に診察ですが、先生からは99パーセント大丈夫だと言われているので、きっとお引っ越しできますね。
そんなわけでこの週末は、部屋を片付けてタラのスペースを作ったり、新しいテーブル(イクラとタラのケージを置くための)を用意したりと忙しくしていました。
そして、先日購入した電動ドリルで、イクラとタラのためにおもちゃ作りにも挑戦。
通院用のプラスチックケースにも穴をあけて、止まり木を設置できるようにしました。
それから、来月開催されるしまうまプリントさんの「かごしまうま」イベント用にフォトブックを作りました。
以前、横浜で開催されたときはイクラの写真だけだったので、今回は波平、イクラ、タラ全員集合の川柳フォトブックです。会場で手にされた方にクスッと笑ってもらえたらうれしいですね。


にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment