10 Jun 2018

Getting to know you... / 縮まる距離。

Ikura and Tara both are facing moulting, but they're doing well.
Plus Tara is also practising to talk and it seems that he tries to copy Ikura. So he keeps saying "Ikura", though his name is "Tara". ha ha
They chase each other and when they get tired, they come to me to rest for a while.
By the way yesterday morning when I called Ikura and Tara when I woke up, Ikura replied with saying "hai" in the dark. Don't you think he is so smart?
Well, he kept silent this morning though.

 イクラもタラもただいま絶賛換羽中となりました。でもふたりとも元気にしています。
タラはおしゃべりの練習に力を入れていますが、どうやらイクラのまねをしているようなんです。「イクラ、イクラ」としきりに言っていますが、自分の名前が「タラ」だということに気がついているんでしょうか(笑)。
そして追いかけっこが止まらないんです。疲れると私のところにきてしばらく休むふたりです。
そういえば昨日の朝、起きたときに「イクラちゃん、タラちゃん」と呼びかけたんです。そうしたら、イクラが暗がりで、「はい」と返事をしてくれました。とっても優秀だと思うのですが、今朝は応答がありませんでした…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment