16 Mar 2019

Happy Hatchday, Tara! / タラ、1歳になりました。

Tara (the blue opaline one) became 1 year old on March 14th.
I welcomed him on April 13th in 2018, so he was only a chick at that time. He looked so charming and I just took a shine to him.
To be honest, I didn't expect he would grow up like this. Well, he often behaves like a budgie kingpin and knows how to attract others. Perhaps he is very canny and smart, I suppose.
When he came to our house, AGY (Avian Gastric Yeast) was found and he had to be isolated for a month until it was gone. It was a tough time, but since then he has been doing well. I'm so glad to have him and share my life with him.
I want him to live a long and happy life.

 タラ(ブルーオパーリン)、3月14日に1歳になりました。
お迎えしたのが誕生日の1カ月後の4月13日なので、まだヒナヒナちゃんだったタラ。2羽目をお迎えすることは予定していましたが、じつは一目ぼれで即決お迎えでした。
その時は、まさかギャングの親玉のような子に育つとは思ってもいなかったのですが…。タラはきっと頭の回転がはやいタイプなんですね。
お迎えしてすぐ、メガバクが見つかり、約1カ月の隔離生活を送ったタラ。この1カ月はとても大変だったことを覚えています。幸いメガバクも退治して、その後は大きな病気もいっさいせずに1歳を迎えました。
タラと人生を共にできる幸せに感謝するとともに、タラがこれからもハッピーで長生きしてくれることを祈るばかりです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment