25 Jun 2015

History Repeats Itself / 歴史は繰り返す

When I was a kid, my dad brought a chubby rosy-faced lovebird. Well, I asked him a cockatiel, so I complained to him. But he said this lovebird had convinced him enough with giving a "try me" look. Dad looked very happy too and even suggested to name the bird "Ponta". I really thought he had poor taste... (my name was given by my grandpa)
Well, actually I got well with Ponta and we spent 16 years together.
And now Namihei... okay, I was thinking of the name very seriously, but only came out from my tiny brain, Namihei. I admit that I've got poor taste as well! Perhaps it came from my dad's side.

 子供の頃、父が連れてきたのは太った小桜インコでした。頼んだのはオカメインコだったのに、父が言うには、この小桜インコが猛烈アピールをしてきたとのこと。父はうれしそうに、名前は「ポンタ」にしようとまで決めてしまう始末。インコにポンタって…センスない、と思ったものです。ちなみに私自身の名前は、祖父がつけてくれました。
ポンタとは16年一緒に過ごしました。
そして今、波平。いや、結構真剣に考えた末に、私の小さな脳みそから出てきたのが「波平」。私もセンスないですね。おそらく、父から譲り受けた負の遺産です(笑)。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment