20 Jun 2015

Where are you? Follow me! / どこ? ついて来て!

 Last night I came back late, because of overtime work. So after I let Namihei out of her cage in my room, I went to the living room to have ice cream. Yes, I deserved it!
Namihei started shouting like "Oi, where did you go? Where are you?"
Then guess what, she came flying to me in the living room! I was shocked and to be honest, a bit panicked. Once she saw I was trying to go back, she satisfied and flied back to my room. Yes, she was like a prefect, saying "Follow me! Hurry up, please!" All right, but let me finish my ice cream...

昨晩、残業で帰りが遅くなったので、まず波平を私の部屋で放鳥し、居間に戻ってアイスを食べてました。残業疲れで甘いものが欲しかったんです!
波平がまるで「どこ行ったの?」と言っているかのように、発狂した声で鳴いているのはわかってました。でもアイスを食べ続ける飼い主(笑)。
そしてなんと、なみちゃんが部屋から全速力で居間にいる私の頭をめがけて飛んできたんです!驚きました。正直、飼い主の方がちょっとパニック気味。焦って帰るそぶりを見せると、それに満足したなみちゃんはまた全速力で部屋に戻って行きました。
まるで、寮の監督生のように、「はやく!ちゃんとついてきてね」と言っているようでした。アイスを食べ終わったら戻るからね…。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment