27 Aug 2018

The 1st anniversary of Namihei's death / 波平の命日

Namihei passed away last year on this day. It was one year ago? It's already one year passed? Well, I've got mixed feelings.
As you may know, she died after battle of cancer. I expected that we could spend more time, but she knew the time would come soon.
I'm not sad. I can't be sad, but I still do miss her so much and I believe that she was the one who brought out the best in me. Because of her I was able to be kind to others. Because of her I decided to take photos of budgies to show how fantastic they are to the world.
Now I've got Ikura and Tara. I'll do my best to look after them and make them happy.

昨年の今日、11時50分に波平はガン闘病の末、永眠しました。この1年、あっという間だったような、長かったような…。
ご存知の方も多いと思いますが、波平はクチバシに腫瘍ができてしまい、上クチバシの切除という難しい手術を乗り越え、闘病していましたが、すでにガンが転移していたようで短い生涯を終えました。
出会ったときは、この先10年くらい一緒にいるんだと当たり前のように思っていましたが、あまりにもはやくお別れの時が来てしまったんですね。悲しいという思いは、持ってはいけませんね。それよりも、どんなに短くても、こうして出会えて、一緒に時間を過ごせたことに感謝したいです。
なみちゃんのおかげで周りの人に少しだけ優しくなれました。なみちゃんのおかげで、インコの素晴らしさを世界に発信したいと写真を撮ることができました。
そして今、私はイクラとタラという2つの命に対して責任を持っています。この2羽が幸せに鳥生を全うできるように、全力を尽くしたいと改めて決意しました。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment