25 Nov 2018

Bird Life Adviser / バードライフアドバイザー

This weekend I attended a two day seminar on companion birds held by a nonprofit organisation which rescues companion birds.
I was planning to attend it this February, but worried about Ikura and didn't want to let him alone.
This time Ikura is not alone. He has got Tara. Plus my mum quit her job and she is at home. It was the best timing, and after attending the seminar, I feel good.
What did I learn? We learned avian behaviour, avian diseases, how to look after sick birds, and so on.
I always think of happiness for Ikura and Tara, but from now on I'd like to think of every companion bird's happiness too.

この週末2日間、バードライフアドバイザー2級の講座を受講してきました。
ご存知の方も多いと思いますが、飼い鳥さんのためにさまざまな活動をされているNPO法人のTSUBASAさんが認定している講座です(TSUBASAさんのことをお知りになりたい方はぜひ、ネットで検索してみてくださいね)。
じつは今年2月にも申し込んだもののキャンセルした経緯があります。
この時は、イクラを週末ずっとひとりぼっちでお留守番させたくなかった、というのが理由でした。
今回は心強い仲間のタラの存在と、夏で退職して家にいることの多い母の存在があり、思い切って受講することができました。
2日間みっちり学んで、疲労感たっぷりですが、とても有意義な2日間でしたよ。飼い鳥の行動学、栄養学、看護、感染症をはじめ、野鳥のことや動物に関わる法律の話もありました。
いつも願っているのはイクラとタラの幸せです。でも、これからはふたりに加え、すべての愛鳥さんの幸せを願って、何かしていけたらいいな、と思いました。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment