4 Nov 2018

Because I want to be with you. / これからも一緒にいたいから。

In my room I keep a space for Namihei, who passed away after fighting cancer last summer. I'm not a religious person, and some people may think I'm crazy, but I keep her cremation urn as well.
Well, I bought a lovely pink one a couple of months ago and I was wondering when would be the ideal time to move cremains to this new one.
It was my birthday yesterday and I thought it would be the right day to do it. I also washed her moulting feathers with neutral detergent too. I didn't do it when I collected them, so now they're clean enough to keep, right?
I made a bit change of the memorial place for her and it seems that Ikura and Tara loved it, and they know the pink pod is the place to talk to Namihei.

昨年夏にガン闘病の末に亡くなった波平。なみちゃんがよく遊んでいた場所を、波平コーナーとして、今でも残しています。
びっくりされる方もいるかもしれませんが、なみちゃんの遺骨も一緒にそこに置いています。
これからもずっと一緒にいたいから…数ヶ月前に女の子らしい桜色の遺骨入れを購入しました。ただ、いつ移動するのが良いのかわからず、数カ月が経ってしまったのですが、昨日は私の誕生日。この日だ、とようやく思えて、ついに遺骨を移しました。
ついでに急に思い立って、保管していた羽根を洗いました(ネット検索で中性洗剤がよいとありましたよ)。
波平コーナーもきれいに掃除して、またこれからも一緒にいられると感じられました。
イクラとタラもこの模様替えを好意的に受け止めているようで、ふたりでくつろぎ始めました。そして、イクラは迷いもなく桜色のポットにちゃんと話しかけていましたよ。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment