28 Oct 2018

Chickweed and glass apple / ハコベとガラスのリンゴ

Chickweed finally sprouted! It was more than a couple of weeks ago mum seeded, so I nearly gave it up. I thought perhaps it would grow only in Germany, as the seeds came from there. Anyway, I was wrong!
I'm so looking forward to having Ikura and Tara taste fresh chickweed.
A friend of mine I got to know through Instagram gave us a lovely glass apple.
Our curious budgies, of course, came to it to have a look immediately. Then I put some millet inside, and Tara was so quick. I know, Ikura was a bit slow as always... now I'm thinking... what do you think to put some fresh chickweed inside with water? Year, chickweed bath for them. I think it will be fun!

数週間前に蒔いたハコベが、ようやく芽を出しました!じつはあきらめかけていたところだったので、とてもうれしいです。この週末で、どんどん新しい芽が出ていますよ。
イクラとタラに、新鮮なハコベを食べさせてあげるのがとても楽しみです。
インスタグラムと通じて知り合った友人が、この素敵なガラス製のリンゴをプレゼントしてくれました。
我が家の好奇心旺盛な2羽はさっそく検品に向かっていきましたよ(新しいものをあまり怖がったりしないので、とても助かっています)。
昨日、中に粟穂を入れてみたのですが、案の定タラがすぐに中に入りました。いつものことですが、イクラはちょっととろいんですよね(笑)。
ハコベが大きく育ったら、中にハコベを入れて、ハコベ風呂なんてやってみたらおもしろいかなぁと、今から夢が膨らんでいます。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment