7 Oct 2018

Best of the best! / 愛鳥さんには最高のものを。

It was a lovely day yesterday, and Ikura and Tara enjoyed bathing a lot. After that they kept staring at each other... perhaps they wanted to check who would be the winner of the wet?!
Well, I joined an event organised by a Germany shop for birds yesterday. It's a German company, but owned by a Japanese woman and they supply foods and toys for companion birds in Japan.
It's always important to decide what to eat, right? It's the same for my lovely ones, Ikura and Tara. Hmm... I want them to be happy, but it doesn't mean I can spoil them. So I'm very strict about the amount of their food intake, and keep watching their weight as well.
I'm still learning what is the best for them, but hope I'm doing the right thing for them.

昨日は秋晴れというよりも夏日でしたね。そのせいかイクラもタラもはりきって水浴びしていました。その後はなぜかお互いにらみ合い…。もしや、どちらがずぶ濡れ王か競い合っていたのでしょうか(笑)。

ところで、「とりきち横丁」さんをご存知ですか?鳥飼いさんであれば一度は聞いたことのあるお店ではないでしょうか?
ご存知の通り、ドイツにある鳥さんのためのお店です。
昨日はとりきち横丁さん主催の「お客さまのつどいプラス in 東京」に参加してきました。
会社としてのこれからの歩みに関するお話、そしてハーブミニ知識、また参加された方々の愛鳥さんにまつわるお話や一緒に生活するうえでのヒントなど、本当にたくさんの貴重なお話を伺うことができました。
やっぱり愛鳥さんパワーはすごいですね。そして、そのパワーに引きずられてしまい、即売会でたくさん購入してしまいました(笑)。
最近、ひもじいのか木をよくかじって遊んでいることが多いので、らせん階段を購入したのですが、ふたりともお気に召したようです。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment