13 Oct 2018

Every budgie is extraordinary. / みんな輝いている

It has been 6 months since Ikura came to our house and I'm so happy with him.
Well, this blog title, "I'm not an ordinary budgie!" meant Namihei, my beloved budgie who passed away after fighting cancer.
Namihei was mixed breed with English budgie, so she was a bigger than other budgies. Besides she was really unique and fantastic.
Hmm... now I live with Ikura and Tara and I've learned that every budgie is so unique and extraordinary.
By the way, I have got seeds of chickweed for Ikura and Tara. Budgies love to eat this plant, so I'm really looking forward to seeing them enjoy eating it.
My mum loves doing a kitchen garden, so I asked her to grow it too!

今日でタラをお迎えして半年が経ちました。タラのおかげで私も毎日幸せを感じています。
このブログは、波平をお迎えしたときに始めたのですが、タイトルを日本語訳すると、「フツーのインコじゃない!」という感じでしょうか。これは、波平がジャンボセキセイとの混血で、ノーマルのインコとは違う、というギャグのような感覚でつけたものでした。
実際、波平はいろんな意味ですごいインコでしたが…。
今こうしてイクラとタラと暮らす中で感じることは、どのインコもみんなユニークで素晴らしいということですね。インコ(私が暮らしたことがあるのはセキセイと小桜インコだけですが)の魅力は無限大です!
先日、ずっと気になっていたハコベの種を入手しました。ハコベはセキセイインコの大好物だそうです。乾燥ハーブなどに含まれているので、イクラもタラも食したことはありましが、フレッシュなものは未体験。ハコベ風呂を作るのが楽しみです。
なお、栽培は家庭菜園をやっている母に頼みました(笑)。



にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment