23 Feb 2019

Think. Think. Think. / たくさん考える。

A busy bird is a happy bird!
When you do brainwork, don't you think you feel hungry so quickly?
When I was at school for interpreter, I would crave chocolate.
It's because using your brain consumes lots of calories. Same thing happens to budgies.
I had a day off and attended an avian seminar this Tuesday. It was a great opportunity to learn many good things for your birds. Well, I decided to let Ikura and Tara enjoy foraging more, and you know, anything can be used as a foraging toy as long as they are safe for birds.
Now I use this plastic container as a foraging toy. Hmm... Tara is a quick learner while Ikura is a bit slow. Every budgie is so smart, so I'll be patient and give enough opportunities for both of them to learn many things.

 「忙しい鳥は幸せな鳥。」
先日、有休をいただいてことりカフェさんで行われているセミナーに参加してきました。毎回いろんな気づきがあり、そして先生からだけでなく参加されている方々からもたくさんのアドバイスをいただけます。
脳を使うとたくさんカロリーを消費するというお話があり、だからフォレジングやトレーニングをしながらごはんをあげた方が太りにくいというお話がありました。
たしかに、かつて通訳学校で訓練を受けていた日々、チョコレートが手放せなかったことを思い出しました。たくさん食べてしまっても、激太りした記憶はありません。
そんなわけで、イクラとタラにももっとフォレジングを楽しんでもらおうと決意。100円ショップで入手できるピルケースもフォレジングトイとして活用できるというアイデアを伺い、さっそく試してみました。
やはりタラは飲み込みがはやく、イクラはだいぶお時間かかっています…。でも、インコは賢い生き物です。大事なのは飼い主が忍耐強く待ってあげることですね。これからもふたりにはたくさんの学びの機会を与えていきたいです。
※ピルケースのフタは完全に閉めてしまうと、セキセイサイズでは開けられません。少しだけ開けておいてくださいね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment