10 Feb 2019

What I can do for my budgies / 愛鳥さんのためにできること

Since I live with budgies, I've felt that I'm a better person in many ways. First, I do take care of myself and accept what I am. When you feel happy and are satisfied with yourself, you can be nice to others.
I want to do everything I can do for my budgies and want them to have a good life and live a long life.
Well, now I also want to think of other birds. I recently made a charity donation to a nonprofit organisation which rescues companion birds. I liked the idea that I could donate some money with purchasing something. So I've got this lovely T-shirt, which Ikura and Tara are also interested in!
I'd like to do what I can do little by little to make the world a better place for both of humans and birds.

インコと暮らすようになって、いろんな意味で自分が良い人間になった気がします。まず、自分自身を大切にし、ありのままの自分を受け入れること。自分が満たされていて、幸せを感じているときは、ほかの人に手を差し伸べる優しさや余裕が生まれてきますよね。
愛鳥さんのためにできることはなんでもやり、イクラとタラにはよい生活を送ってもらい、1日も長く生きてほしいと願っています。
最近、自分と暮らしていない、ほかの鳥さんたちのことを考える余裕も少しだけ生まれてきました。ご存知の方も多いと思いますが、NPO団体TSUBASAさんでは飼い鳥のレスキュー活動をされています。先日、チャリティーイベントがあることを知り、写真のTシャツを購入しました。欲しいものを購入することで、いくらかのお金を団体に寄付できる、というイベントです。ただお金を寄付するよりも、欲しいものも手に入る上、ものを作った人にもお金が流れるので、みんながハッピーになれる、いいアイデアだなと思いました。
私たちの暮らす世界が、人間にとっても鳥にとってもより良い世界になっていくために、私も自分のできることを少しずつやっていきたいと思います。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment