15 Nov 2017

Namihei came to my room. / 波平の訪問

Do you believe supernatural events? Have you ever experienced such incidents?
Well, I do believe something we cannot explain logically and I've experienced such things many times.
I know I sound a bit weird, but Namihei came to my room on Monday. It was the day the magazine was published. What's magazine? The one for which Namihei and I got interviewed.
When I came home from work and entered my room, I found this. Two photos of Namihei hung on the wall were nearly dropping.
This is the place where Namihei used to play a lot and these photos had been there since this summer when Namihei was still with me. And they had never dropped nor even moved a bit.
I know Namihei must have played there and wanted to leave a sign for me.
I wasn't scared at all and rather felt happy. Namihei, you're very special!

 超常現象を信じますか?何か論理的には説明できないようなことを体験したことはありますか?
私は不思議なことや奇跡といったものは信じるタイプで、うまく説明できないような不思議な体験をしたことも何度もあります。
こんなことを言うと、変な人だと思われますが、月曜日、波平が私の部屋に遊びにきたんです。月曜日といえば、私たちが取材を受けた雑誌の発売日。
仕事から帰宅し、部屋に入ると、壁に飾ってあった波平の写真が2つ、今にも落ちそうな絶妙なバランスでぶらっとしていました。
写真は波平がまだ闘病中だった夏からずっと飾っていたのですが、今まで一度も落ちたことも、ましてやちょっとでも動いたこともありませんでした。
そしてこの場所、波平コーナーにしているように、生前よく波平が好んで遊んでいた場所です。
きっと、遊びにきて、「来たよ」のサインを残したかったんでしょうね。
怖いというより、むしろなんだかとってもうれしい気持ちになりました。やっぱり波平は、特別な存在ですね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment