26 Nov 2017

Seminar on companion birds / バードライフアドバイザー3級

Today I attended a seminar on companion birds and the theme was how to make a bird and his/her owner both happy.
Well, I'm so grateful that there are many seminars and workshops available these days. It's always important to learn something new for our birds.
Well, the seminar was very interesting and I did have a good time there.
And Ikura is doing well though he still faces his first moulting.
These days he is talking a lot and tonight he was singing... I took a video of his singing! When I post it on Instagram, I'll share the link here.

今日はTSUBASAさん主催の『バードライフアドバイザー3級』講座を受講してきました。テーマは「鳥と私が幸せになる」です。大切なのは、飼い主である私もハッピーでなくてはならないことですね。
講座はとてもおもしろかったです。来年2級の講座もあるそうなので、予定があえばぜひ受講してみたいです。
我が家の暴れん坊将軍、イクラですが、元気にしています。ヒナ換羽もまだまだ続いていて、ちょうど左右の風切羽が1枚ずつ抜けました。
最近は、おしゃべりに力を入れているようで、ケージの中でも自主練に励んでいます。さきほど、歌ってました。しっかり動画におさめましたので、インスタグラムにアップした際は、こちらでもリンクを貼らせていただきますね。

にほんブ

ログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment