17 Dec 2017

Ikura is growing up. / イクラの成長

Ikura is doing well and so am I!
Last Friday I joined a company's party and came home late.
Since my mum was at home, I asked her to look after Ikura with giving him supper and letting him go to sleep, and so on.
I often thought of Ikura during the party and missed him so much.
Did he miss me too?!
Anyway, he did well and looked fine on Saturday morning.
Oh, on Friday some foods and a toy for Ikura arrived from Germany. I get some organic foods for Ikura from Germany and get some seeds and pellets in Japan.
Anyway, I'm always happy as long as Ikura is doing well!

 イクラも私もおかげさまで元気にしています。
先週金曜日は、職場の忘年会があり、イクラは鳥生初の夜放鳥なしとなりました。
母が家にいたので、夕飯のことやおやすみカバーの掛け方など細々としたことを伝えましたが、忘年会中もイクラのことが頭をよぎり、かなりイクラロスになっていた飼い主。
イクラも同じように寂しく思ってくれていたでしょうか?
無事にお留守番を終え、土曜日の朝を元気に迎えたイクラです。
そういえば金曜日に、ドイツのお店、「とりきち横丁」さんからの荷物が届いていました。今回は写真にあるはしご?のおもちゃも一緒に購入しました。
ペレットなどは国内調達ですが、シードメインのイクラにとって、いろいろなオーガニックごはんは欠かせません。
イクラが元気でいてくれると、私も元気に毎日を過ごすことができます!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment