23 Dec 2018

Ikura and Tara / イクラとタラ

These days Ikura is trying to preen Tara, but it seems that Tara isn't ready to accept Ikura's kindness yet.
But... I can see some change in Tara, as he suddenly allowed me to preen him!
When he was a baby budgie, he relied on me and did let me preen him. Then when he grew up, he didn't want me to touch him anymore.
Speaking of Tara, he looked unwell one day last week. Fortunately it was just one day and he has been doing well since then. Just in case, I'm taking him to the vet this week though. It's always important to make sure everything is fine before it's too late.

最近、イクラがよくタラの羽繕いをしようと試みているのですが、タラはイクラの優しさにまだ気づかず、お断りが続いています。
でも、タラはどうも最近になってキャラ変した気がするんです。なんと私にカキカキさせてくれるようになりました。
お迎え当時は頼れるものが飼い主しかいなかったせいもあって、カキカキし放題でしたが、大きくなるにつれて触られることを嫌がるように。
そんなタラですが、先週1日ちょっと元気がない日がありました。幸い翌日からいつも通りに戻って、今は元気なタラに戻っているのですが、念には念を、ということで今週また診察が控えています。ちょっとした変化でも、手遅れになる前にしっかりチェックしておくことが、とても大切ですね。
余談ですが、今日は「鳥爺大感謝祭」という愛鳥家さんが集まるイベントに参加しました。席は事前に決まっていて、セキセイインコ飼いさんの集まるテーブルだったので、いつもに増して盛り上がった気がします。SNSでつながっている方、はじめましての方、いろいろな方と愛鳥さんの話や情報交換など、とても有意義な時間でした。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment