30 Dec 2018

Get ready for a New Year / 新年を迎えるにあたって

Time flies, and Ikura and Tara fly too!
I can't believe that tomorrow will be New Year's Eve.
There were so many things happened to me this year. My work partner left after working together for nearly 8 years. Then our office moved to a new location. But, of course, the biggest event was to welcome a new family member, Tara.
I'm so grateful for both of Ikura and Tara who bring lots of happiness to me.
And guess what, I kept taking photos of them every day this year. Don't you think it's quite impressive?
I also attended many seminars and workshops to learn how to keep companion birds. I'd like to keep studying and seek the best way to make Ikura and Tara happy next year too.
By the way, I've got a full spectrum light bulb for birds, but haven't used it yet. When the weather is miserable and Ikura and Tara cannot enjoy the sunshine, I'll give it a try for them. So wait for my review sometime next year!
Thank you so much for visiting our blog this year and I hope you will enjoy coming here next year too! Wish you all a happy New Year!!

気がつけば明日がもう大晦日ですね。まったく大掃除が進んでいませんが、少しずつ断捨離は進めているところです。
今年はいろんなことがありました。約8年一緒に働いていた先輩が退職し、茫然とするヒマもなく今度は職場が移転。でも、一番の出来事は、やはり新しい家族が増えたこと、タラのお迎えです。
イクラとタラがいつも私にたくさんの幸せを運んできてくれることに、本当に感謝しています。
そしてなんと、私は毎日欠かさずふたりの写真を撮っていました。かなりのストーカーですね(笑)。
また、鳥さんのセミナーやワークショップなどに参加する機会がたくさんあり、いろいろな方と知り合えたこと、そしてたくさんの知識を得ることができました。 来年も引き続き、イクラとタラの幸せを最優先できる方法を模索するべく、たくさんの学びの機会が得られることを願っています。
ところで、今年最後のイベントに参加したときに紹介してもらったUVランプというものを購入しました。お天気が悪くて日光浴ができない日に活躍するランプです。幸いお天気が続いているので、まだ使用していないのですが、来年どこかで使用した感想をお伝えできればと思っています。
最後に今年もこのブログを読んでくださったみなさま、どうもありがとうございました。来年もぜひ読んでいただければうれしいです。それではみなさま、よいお年をお迎えくださいね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment