9 Dec 2018

Let's start living healthier. / 生活習慣を見直そう。

I talked about Tara's brownish cere when we visited a vet last weekend and he told me to control his diet.
Well, I was wondering if it would be enough... Tara doesn't try to feed us nor shaking his bottom, but he does lift his bottom like a female budgie.
He loves biting paper and going to a narrow space. So I put away all paper when he is out of his cage. And I also cover every tiny space where Tara prefers going in.
I think it works, as his cere is changing. On the first photo, the left is the one I took last month. And the right is the one I took yesterday. His cere is still a bit brownish, but not so much. I'll keep an eye on him and do my best for his health.
By the way, I've prepared Christmas gifts for Ikura and Tara. They're already curious...

 先週末の健康診断でタラの茶色がかったろう膜の相談をしましたが、ホルモンバランスの崩れだから、とにかく食事量をコントロールするように、とのことでした。
でも、本当にそれだけで良いのか?と疑問に思っていました。というのも、タラは吐き戻しやおしりフリフリなど、発情行為は見せていないものの、おしりをあげたり、紙切りが大好きだったり、狭い所にもよく行きます。
これは、あきらかにメス化していますよね?そんなわけで、放鳥中に紙切りできないようにあらゆる紙類をしまい、狭い所には入れないようにカーテンなどをするようにしました。これが、どうやら効果があったようで、タラのろう膜の茶色部分が減り、少し薄くなってきたように見えます。1枚目の写真の左が先月のもの、右が昨日のタラです。
これからもいろんな要素を考え、タラの健康のために頑張っていきたいと思います。
ところで、我が家もようやくクリスマスプレゼントを準備しました。イクラもタラも、すでに興味津々で靴下の中をのぞいていますよ。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment