17 May 2015

A bit chubby, eh? / 太っちょ、波平

I took Namihei to the bird hospital today, as I worried about her weight. She lost 3g for a week and I thought it was time to have her take a heath check-up.
At first, the doctor was surprised at her current weight. You know, I came to the hospital with worrying about losing weight. But her current weight is 10g heavier than the previous record checked a couple of months ago.
Well, she tells me to have Namihei lose weight more and shows me her fat!
Anyway, everything was fine and now I need to work on not only my own diet, but also Namihei's one...


今日、波平を病院へ連れて行きました。この1週間で3g体重が減ったので、ちょっと心配で。それに季節の変わり目ですがら健康診断も兼ねて。
まずお医者さんが体重チェックして「え?!」と驚いたことにビビった飼い主。体重減少を悩んで来院したのに、それでも2か月前より10g増えてることに衝撃を受けたようです。「でも、太ってませんよね?ジャンボだし、成長しているだけですよね」と軽く言った私に、波平の脂肪をおもむろに見せ、ひとこと、「太ってますよ。この白いのが脂肪です」…。
とにかく異常がなかったのは良かったものの、なみちゃんがおデブだったことにショックを受けました。これからは、私自身だけでなくなみちゃんのダイエットも考えないといけませんね。

No comments:

Post a Comment