19 May 2015

I want to be you! / 真似っこ波平

When I have supper, Namihei is next to me and she also starts eating too.
I've heard that budgies want to do the same thing with their company.
Then why can't she behave better (like me)?!
Today we had kind of a fight, because she behaved badly and didn't listen to me. At first, she also showed anger, but in the end she came to me and twittered. Well, I accepted it as her apology. No worries, now we're fine!

私が夕飯を食べ始めると、隣にいる波平も食事を始めます。インコは仲間と同じ行動をするのが好きだと聞きました。
それなら、どうしてもっと(飼い主のように)お行儀よくできないのでしょうか?!
今日、ちょっとしたケンカをしました。だって、なみちゃんは言うこと聞かないし、悪いことばかりするし。
最初はなみちゃんも怒りをあらわにしていたのですが、最後には私のところに来て、甘いさえずりを始めました。これ、なみちゃんなりの「ごめんね」だと思っています。なので、今はまた仲直りです!

No comments:

Post a Comment