19 Oct 2015

A Watcher, Namihei / 観察するインコ、波平

I've heard that budgies like to do the same thing what others do. So perhaps, Namihei is a good watcher. Actually, when I watch a film on my laptop or read books, she usually keeps quiet. Sometimes she dozes off on my shoulder and sometimes she stays a bit away from me (but somewhere she can watch me) and has a rest.
When I stops watching a film or reading, she also wakes and starts doing kind of a stretching exercise. Then we play together for a while. However, there is an exception. When I eat something, she always comes to me and tries to steam what I'm eating. She just forgets about the rule, "DO NOT DISTURB!"

インコはほかの仲間と同じ行動をするのが好きだと聞きました。というわけで、おそらく波平は観察力に優れているのでしょうね。確かに、私が映画を見ていたり、読書しているときは、なみちゃんは静かにしているんですよね。私の肩の上で居眠りを始めたり、ちょっと距離を置いて(でも、ちゃんと私を観察できる場所で)、そこで休んでいたり。
映画鑑賞や読書をやめると、なみちゃんも起きてスサー(準備運動のような行動)を始めるわけです。そして、一緒に遊ぶのがお決まりのパターンです。でも、例外もあるんですよ。私が何かを食べるときは、必ずやってきて、食べ物を奪おうとしますからね。なみちゃん、「邪魔しない」ルールをすっかり忘れるようです。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment