3 Oct 2015

The First Anniversairy of Namihei / 波平との1年

Last year on this day, I took Namihei home as a new family member. At first, I didn't pay attention to her at a shop and was looking for other baby budgies. Then I noticed her suddenly. She stuck to a seed plate and didn't leave even I approached. I quite liked her attitude and asked a shop staff to take her out. Then she just came to me quietly, and I decided to take her!
Well, I'm very happy with her now, though I get mad at her when she makes mischief. She has already grown up, but for me, she is still a little rascal.

 I took this photo when she came to my house. She looked innocent baby at that time!

こちらの写真、波平が我が家に来たときに撮ったものです。なみちゃん、このときは、むじゃきな赤ちゃんに見えますね。






 1年前の今日、波平を新しい家族としてお家に迎え入れました。当初、お店では私は特になみちゃんに興味はなく、ほかのヒナ鳥ちゃんたちをチェックしていたわけです。しばらくして、えさ入れから離れない1羽のインコ、なみちゃんに気づいたんです。私が近づいても、その場を離れる様子はなし。そんな頑固な態度に魅かれて、お店の人にケージから出してもらうと、なみちゃんは黙って私のところに来るじゃありませんか。その後、お迎え即決です(笑)。いたずらして怒ることもありますが、今、なみちゃんと一緒にいられてとても幸せです。もう大人になったなみちゃん。でも私にとっては、今でも小さないたずらっ子ですよ。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment