1 Oct 2015

Wait for me! / 置いていかないで!

Namihei is always waiting for my return and once she hears the door open, she starts calling me. Of course, she wants to play outside!
Sometimes I want to stay in the living room a little longer. In that case, I let Namihei play in my room.
Last night, I let Namihei out in my room and then left for the living room. Soon I heard Namihei's calling, but I just ignored it. Then she came to me in the living room! Well, she just wants me to be around her, not to play together though. Perhaps she accepts me as her authorised keeper.

 波平はいつも私の帰りを待っていて、ドアが開く音が聞こえた瞬間、呼び鳴きを始めるんです。でもこれ、外で遊びたいだけなんですけど。
私だって、たまにはリビングでゆっくりしたいことがあります。そんなときは、なみちゃんを私の部屋で放鳥して、リビングに戻るようにしています。
昨晩、なみちゃんを部屋で放鳥して、リビングへ向かうと、すぐに呼び鳴きが聞こえてきたのですが、とりあえず無視。すると、リビングまで飛んできましたよ、なみちゃん。でも、一緒に遊びたいわけじゃなくて、ただそばにいてほしいだけらしいんですよね。きっと、なみちゃんは私のことを正式な飼い主として認めているということでしょうか。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment