23 Oct 2015

Shiny Stuff / ピカピカ

It's getting cold here in Tokyo and there are many people wearing a mask. It means they have a cold! Fortunately I still keep away from a cold. As for Namihei, I hope she is okay too.
When I saw Namihei from a distance, I found something shiny on her cere. I came close to her and saw her cere. Then I noticed that she had a runny nose! When she exhaled, the shiny water also came out. When she inhaled, it disappeared to her nostrils. We kept seeing each other for a while... then she sneezed and I laughed. Hmm... after that she didn't have any watery stuff, so she should be all right!

 東京はだんだんと寒くなってきています。マスクをしている人も増え、風邪が流行っているといことですね。幸い、私は風邪を引くことなく、元気にしています。波平も、元気だといいのですが。
なみちゃんを遠くから眺めていると、ろうまくのところに何か光るものを見つけたんです。近づいて見てみると、なんと鼻水でした!ろうまくから空気が出ると、鼻水も一緒に出てきて、逆に吸い込むと、鼻水もろうまくの中に消えていくんです。しばらくお互い見つめあっていると、なみちゃんはくしゃみし、私は笑いだしました。その後は、鼻水は出ていなかったようなので、なみちゃんも大丈夫だと思います!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment