16 Jul 2015

Meet Your Nemesis / 波平、運命の瀬戸際

It happened yesterday morning. I let Namihei enjoy the sunshine in a balcony for a while. She usually keeps shouting (not singing) outside, but I noticed she was quiet. Anyway, it was time to let her inside, so I went to the balcony.
Then... I found a cat in our garden!!! How could he got inside of our property?! He was only a few steps away from my precious budgie, Princess Namihei. For a while we both kept staring each other without moving. Then I clapped my hands and shouted, "Oi" to the cat. Then he ran away, climbed a fence and disappeared.
I'm so sure he will come back again. Cats are lovely, but of course, I give priority to my Namihei. I'm thinking of a gadget which emits ultrasonic sounds against cats. Then I don't need to harm threatening cats physically.
Oh, by the way, Namihei was fine!

事件が起こったのは昨日の朝、いつものように波平をバルコニーで日光浴させていた時でした。外ではいつも叫び続ける(さえずりではないです)なみちゃん。でも、鳴き止んだんです。もうお家に入れる時間だったので、バルコニーに向かうと、な、なんと庭にネコがいるじゃないですか!いったいどうやって人様の敷地内に入ってきたんだか…。しかも、私の大切ななみ姫まであと数歩のところにいたんですよ。
お互い身動きせず、凝視した後、我にかえった私は、手をパンっと叩き、渾身込めた「こらっ」のひとこと。これにびびったネコはもうダッシュし、フェンスを越えて去っていきました。
また襲撃にくるでしょうね、このネコ。ネコはかわいいですよ。でも、私にだって優先度ってものがあるんです。今、考えているのが超音波猫よけセンサーというもの。これだったら、怪我をさせることなく、恐ろしい敵となったネコたちを追い払うことができますね。
そうそう、波平はもちろん無事でした!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment