9 Jul 2015

Retired couple / 老後を迎えた1人と1羽

I have a pain in my back now. A week ago, I lifted a super heavy box at work and it caused this pain. So now I'm like a retired old person and don't want to move a lot.
As for Namihei, she is fine, so no worries! But she tends to copy me, so now she isn't so active when she is in my room. She stays near me and sometimes dozes off. We're like a retired couple now!

 今、腰痛に苦しんでいます。というのも、1週間前に職場でものすごーく重い箱を持ち上げまして。それが原因のようです。私の動きは、引退した老人のようになってるし、まあ動きたくない、というのが本音です(笑)。
波平はというと、元気ですのでご安心を!ただ、なみちゃんは私のマネをしたがるんですよね。なので、なみちゃんも部屋での放鳥時、結構おとなしくしてます。わりと私のそばでじっとしていたり、そのうち居眠りを始めたり。
私たち、老後を迎えたカップルみたいですね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment