20 Jul 2015

So long, the Summer Heat! / 波平、暑さにさようなら

The rainy season was gone and it was boiling hot yesterday. In my room, the temperature was over 30℃. Yet, I didn't turn on the air conditioner. Actually, I rarely use it, even I keep sweating.
On the other hand, my mum can't stand the heat. Last night she kept the living room cool enough.
Namihei was enjoying destroying my property in my room as usual. But... perhaps she couldn't stand the Japanese summer in my room. She ran (flied) away to the living room three times!!! Every time I came to bring her back, she was so reluctant to come with me. Hmm... do I have to turn on the air conditioner in my room too?!

関東は梅雨明けし、昨日は猛烈な暑さが東京を襲いました。私の部屋はなんと30度超え。それでもエアコンは使いません。じつは、ほとんどエアコンは使わないんです。汗かきまくりですけどね。
一方、母は暑さに我慢ならず、昨晩もリビングはエアコン稼働で涼しくなっていました。波平はいつものように私の部屋で私のコレクション(昨日はDVD)をがじがじしてました。でも、日本の夏に耐えきれなかったのか、なんと3度もリビングに脱走(飛)したんですよ!その度、連れ戻しに行くと、あきらかに嫌がる態度を見せるなみちゃんでした。この夏は、私の部屋でもエアコンデビューかもしれませんね…。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment