3 Jan 2017

How about poetry? / 川柳はじめました。

I can't believe that I have to go back to work on Thursday. It's very nice to spend time with Namihei!
Have you ever heard of "Senryu"? It's poetry similar to "Haiku".
Well, I started to put "Senryu" in the caption of Namihei photos on Instagram. I always enjoy thinking of captions, so now it's more interesting for me to play with words.
By the way, the weather was so nice today and I wanted Namihei to have a bath, but she refused. But she often grooms herself, so I thought it would be better to have a bath. Anyway, she is doing well, so no worries!

年末年始のお休みも終盤を迎え、木曜日には仕事に戻ります。波平とこうして1日中一緒にいられるのが理想なんですけど。
ところで、インスタグラムで波平の写真を投稿する際、インコ川柳を添えるようにしました。いままでも、写真よりもキャプションに力を入れていたのですが(笑)、これでますます言葉遊びが楽しくなりそうです。ご興味ある方、ぜひこちらからチェックしてみてくださいね。
今日もとっても良い天気でした。波平には水浴びでもしてほしかったのですが、完全拒否。でも、しきりにかゆがってるから、水浴びした方がいいと思ったんですけどねぇ。ま、なみちゃんは今日も元気いっぱいでした!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment