19 Jan 2017

Meet the Vet Again / また病院へ。

I took Namihei to the clinic again, because she looked something wrong.
She usually asks me to wake her up, but she didn't make a sound at all this morning. Well, she ate and played in my room as usual, but once she got back to her cage, I noticed something wrong with her. She still didn't sing at all and closed her eyes. She also yawned constantly and it was like she was trying to spit something.
In the clinic the vet checked her poo and she didn't find any germs. Namihei must have been tired with moulting. So what we can do now is let her eat balanced meals and keep her warm.
On our way home she was noisy again and she kept singing on the train... oh well, I'm glad she is recovering!

 今日、ちょっと様子がおかしかったので、波平を病院へ連れていきました。
普段は起こせと言わんばかりに朝は鳴き始めるのですが、今朝はまったく鳴かず。それでも朝のペレットを食べ、部屋でいつも通り遊んでいました。ただ、ケージに戻ってからも、まったく鳴かず、さらには目をつぶっているではありませんか。あくびも連発し、まるで口の中から何かを吐き出そうとしているように見えました。
病院でフンのチェックもしてもらいましたが、細菌などは見つかりませんでした。おそらくは、換羽が始まって疲れが出てしまったのでしょうね。今できることは、栄養のあるごはんをあげることと、しっかり保温。
病院からの帰りは、ふたたび元気を取り戻し、電車の中でずっと鳴き続けていました…。元気になって良かったです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment