17 Jan 2017

Moulting / 換羽

When I came back from work, I found quite a big feather left on the floor of Namihei's cage. There were also some small ones. Finally the moulting started (officially)!
These days it seemed that Namihei had no appetite and actually her wight was losing. So I was worried about her so much, but tonight she ate a lot. Yes, I think her appetite is coming back and this is a good sign for her health. It's always important to have an appetite!
She also enjoyed exploring the bookshelf, though I told her not to do that again and again. Namihei, please don't bite my books!

仕事から戻り、波平のケージを見ると、わりと大きめの羽が抜けていました。ほかにも細かな羽がいくつか落ちていました。いよいよ、本格的に換羽が始まった証拠ですね。
ここ数日、どうも食欲がなさそうにみえるなみちゃん。実際、体重も減少していたので、とても心配していたのですが、今夜は食欲が戻ったのか、たくさん食べていました。食欲があるって、健康を維持するためにも、とても大切なことですよね。
そして、ブームになってしまったのが本棚への探検。何度もダメだと言っているのですが、言うことを聞いてくれません。もう本はかじらないでおくれ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment