2 Jan 2017

Happy New Year! / あけましておめでとうございます。

Happy New Year!
What did you do on New Year's Day? Well, I didn't do anything special. I got up around 7 o'clock and then played with Namihei. Mostly I enjoyed reading.
I think it sounds very peaceful and don't need something special as long as Namihei is with me.
As for Namihei, she was really energetic in the morning and sneaked in my bookshelf again and again. Did she know I had cleaned the bookshelf?! She had not been interested in the bookshelf for a long time though.
She looks very fine, but she is still on medication. I'll take her to the vet again next weekend. Let's hope the year of 2017 brings all of us a lot of happiness and smile!

あけましておめでとうございます。
元旦は、いかがお過ごしでしたか?私はいつもと変わらない1日でした。朝7時頃起きて、それから波平と遊んで、あとは読書して過ごしました。なんだか平和な1日ですよね。なみちゃんさえいれば、特別なことなんて必要ないんです。
なみちゃんはといえば、元旦の朝からテンション高かったんですよ。何度も本棚に侵入したりして。あの、本棚掃除したばかりなんですけど。それを知ってなのか、しばらくずっと本棚になんて興味がなかったくせに、やたらと本棚に行きたがるんです。
元気そうにみえる波平ですが、まだ投薬治療は続いており、来週末にまた診察があります。この2017年が、みなさんにとって、そして波平と私にとってもすばらしい1年になりますように!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment