6 Jan 2017

I'll be with you. / 一緒にいるよ。

I came back late from work again, because I was super busy at work!
My mum already had given Namihei supper when I got home. Today, she replied when I called her, so she must have been waiting for me, not supper.
After giving her medicine, I let her get out of her cage for a while. Well, she kept sticking with me and followed me whenever I left my room.
That was so sweet and I really felt that she liked me a lot. In Japan it's a three-day weekend, so I'll have lots of time with her over the weekend!

今日も残業で帰宅が遅くなってしまったのですが、母がしっかり波平に夕飯をあげてくれました。玄関からなみちゃんを呼ぶと、今日は元気よくお返事が。つまり、ごはん目当てではなく、ちゃんと私のことを待っていたんですね。
お薬をあげた後、少しだけ放鳥しました。なみちゃん、私にくっついて離れません。部屋を出る度に、一緒についてくるんです。そんな姿がとっても愛おしくて、なみちゃんが私のことを好きでいてくれてるのも感じることができました。
今週末は3連休ですね。なみちゃんと一緒にいられる時間もたくさんとれそうです。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment