21 Jan 2017

When you are not feeling well / 波平が調子が悪いと…

If you and someone always hang around together, you two will resemble each other. Well, I think Namihei also resembles her owner, which is me, because we live together.
When she is not feeling well, I also feel it and tend to become sick. You know, now she is suffering from moulting and guess what, I caught a cold. I woke up with a sore throat in the morning. Now I also have a runny nose. Poor me, but at least I haven't got a fever.
Namihei is doing well and enjoyed the sunshine in the living room in the morning. I hope I'll recover soon!

いつも誰かと一緒にいると、その人と似てくる、なんて言いますよね。波平もまた、飼い主である私に似ていると思います。だって、一緒に暮らしていますからね。
なみちゃんが具合が悪いと、どうも私もそれを感じとってしまい、自分も体調不良に陥ることがよくあります。今、なみちゃんは換羽で体調を崩しがちなのですが、私もとうとう風邪を引いてしまいました。今朝、のどの痛みで目が覚めたんですよ。今は鼻水にも苦しんでいます。自分がかわいそうになりますが、熱はないのでご安心を!なみちゃんは、元気にしています。今朝はリビングで日光浴を楽しんでました。私も早く回復するよう頑張ります!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment