18 Apr 2017

A lazy day with you / 一緒にダラダラ。

I liked keeping myself busy and always tried to make plans on weekends.
Since I welcomed Namihei, everything has changed. I liked to go to cafe for reading or studying languages, but now I prefer staying at home.
I've learnt that it's important to do nothing and be lazy sometimes.
Today was the lazy day. I took a day off, got up late (Namihei didn't wake me up), and kept watching American TV dramas.
As for Namihei, she was hanging around me, though she wasn't watching the dramas. At least, we did enjoy the sunshine for a while outside. That was good too.
Oh, by the way, my room is stink, because of Namihei. You know, she hasn't taken a bath for more than a month. Whenever I come back to my room, I can tell she is there. It's very strong...

いつも忙しく、週末は常に予定を入れて家にいないようにする。それがかつての私。波平をお迎えしてからというもの、すべてが変わりました。読書や語学の勉強でカフェに居座ることが好きだったけど、今はむしろ家にいたい。
何もしないこと、たまにはダラダラしてみることも大切だということを学んだわけです。
そして今日がダラダラの日。有休をとって、遅く起き(波平、起こしてきませんでした)、海外ドラマを見て1日を過ごす。
なみちゃんはといえば、私のまわりで居眠りしたり、うろうろしたり。ドラマには関心なかったようですが。あ、ふたりで日光浴もしましたよ。気温も高く、気分転換になりました。
ところで、私の部屋、ただいま異臭を放ってます。そうです、波平の臭いです。なみちゃん、もう1ヵ月以上水浴びしてませんからね。とてつもないインコ臭を放っていて、自分の部屋に戻るとき、なみちゃんが中にいることがすぐわかります。かなり強烈ですよ。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment