21 Apr 2017

Pollen Allergy / 花粉症

I'm wondering if a budgie can have an allergy to pollen?!
I've noticed that Namihei keeps sneezing when she is out of her cage in the evening. Actually, when she is around me.
Once she goes back to her cage, she seems to be fine and she doesn't sneeze in the morning.
That means I'm the one who always brings some pollen when I come back home. And she gets an allergy to it.
As for me, I myself have an allergy to pollen and take supplements during the spring.
Maybe I should ask for the vet about this when we visit him next weekend. I just hope it is not a cold.

 インコも花粉症になるのでしょうか?
波平、いつも夜の放鳥時にくしゃみを連発してるんです。それも、どうも私の周りにいるときなんですよね。
ケージに戻ると、くしゃみは止まります。朝もくしゃみはしていません。
つまり、私が外から花粉を持ってきているということでしょうか。そしてなみちゃんが、それに反応を示しているというわけですかね。
私自身、花粉症でつらいので、春の間はサプリメントを服用しています。
来週末の診察時に、一応先生に相談してみようかと思います。風邪だったら困りますもんね。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment