10 Apr 2017

Let's have a break. / 休みも必要。

I spent all day with Namihei yesterday and allowed her to play outside only while I was cleaning her cage.
I think it was enough for her. She did enjoy her free time and then rested in her cage after that.
So far she eats a lot as usual and is doing well. She started moulting and this makes me feel uneasy though. Does she have enough strength and energy to complete the moulting?
Anyway, I just only let her to get out of her cage for 5 minutes in the morning. If I don't do that, it also gives her too much stress. At least, she doesn't keep flying around. She mostly stays on my shoulder. That's so lovely!

 昨日は1日ずっと波平と一緒にいました。ケージを掃除している間だけ、ちょっぴり外で遊んでもらいましたよ。
ちょっぴりでも、今のなみちゃんには十分だったようで、その後はちゃんとおとなしくケージで休んでいました。
今のところ、ごはんもよく食べ、元気にしています。ただ、換羽が始まってしまったのが不安要素ではあります。今のなみちゃんに、十分な体力が備わっているのか?ちゃんと換羽を終わらせるためのエネルギーを持ち合わせているのか?
とりあえず、今は朝の掃除時間5分程度だけ外に出てもらっています。少しでも出してあげないと、かえってストレスに感じるようで。でも、部屋中を飛び回ったりすることもなく、だいたいは私の肩に居座ったりしてるんですよ。こういうところが、かわいいですよね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment