27 Apr 2017

Companion birds / コンパニオンバード

I want to know Namihei more and want her to enjoy her life as much as possible.
This Sunday I'm going to join a seminar to study about companion birds.
As you know, Namihei is facing a difficulty now and we need to make a decision on what kind of treatment we should give to her.
So far the moulting period annoys her, but she is doing well.
When I was a kid, there were many budgies and love birds in my house, but I was so ignorant and I didn't think of their happiness seriously.
Namihei is the one I welcomed by myself for the first time and I must do my best for her!

 波平のことをもっと知りたい、なみちゃんにはもっと幸せな人生ならぬ鳥生を送って欲しい。
今度の日曜日、『コンパニオンバード入門 鳥との幸せな暮らし方』という講座を受けてきます。キャンセル待ちしていたら、無事に席が空きました!
現在、波平は闘病中で、今後の治療方針についても決めていかなければなりません。
換羽でイライラしている以外は、元気に頑張っているなみちゃん。
子供の頃、セキセイインコやラブバードをたくさん飼っていました。でもその当時は無知で、インコちゃんたちの幸せについて真剣に考えたりしませんでした。
なみちゃんは私が自分で決めて、お店に行ってお迎えした初めてのインコです。だから、一生懸命にならないといけないんですよね!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment