11 Apr 2017

Home Alone / お留守番。

I'm always wondering what Namihei is doing while I'm away from home. I once thought about setting up a web camera so that I could check her on my iPhone, but I changed my mind. You know, I can't concentrate on my work!
So what I can do is only guess what did happen with checking her and her cage.
I didn't find any feathers on the floor today, so it means she was quiet.
In the morning I let her get out of her cage and she kept biting my hand. To be honest, it's quite painful, but I have kind of mixed feelings. I'm relieved to feel that she has got enough power. Well, I think she is trying to reduce her stress with attacking me. That's okay now!

私が不在の間、波平はいつも何をしているのか。いつも気になることです。一時はウェブカメラでも設置して、iPhoneからチェックしようかとも考えたのですが、これじゃ仕事に集中できませんからね。
そんなわけで、帰宅してからのなみちゃんの様子や、ケージの状態を見て、どんな1日だったのかを想像することしかできないわけです。
今日は床に羽が落ちていなかったので、きっと静かな1日だったのでしょうか。
朝はちゃんと放鳥時間を設け、外に出してあげたのですが、私の手をひたすらかじるばかり。かなり痛いのですが、複雑な気持ちでした。なんというか、ちゃんと力があって、元気なんだとほっとしてしまうんですよね(痛いんですけど)。なみちゃんは、きっと私のことを攻撃して、ストレス解消しているんでしょうね。それも今なら受け入れますよ!

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment