4 Jun 2017

All the best! / それじゃあまたね!

I visited Namihei today. Well, I thought she would be delighted, but she looked nervous.
According to the vet, it's normal when a budgie in clinic meets his/her owner.
He even says Namihei is much better than a usual one, because a budgie usually turns his/her back on his/her owner.
Hmm... to be honest, I don't think it's possible to eat by herself with such a high collar. That's, indeed, a mission impossible. I pointed it out to the vet and he says he'll change more suitable one when she gets better after the operation.
The operation itself will be very difficult and complicated, but he has promised me to do his best, and I do trust him.
I thought it could be the last meeting before the operation, but the vet recommended me to come to see her before the operation. It will be performed on Tuesday evening and I shall see her before that.
I know this isn't an easy way, but I can feel everything will be alright.

本日、波平の面会に行ってきました!感動の再会になるかと思いきや、まさかのムシ…。そして、ふたりっきりで会えるかと思ってたら、先生付き(笑)。
先生も理由はわからないそうですが、入院してるインコちゃんは面会時、必ず緊張して飼い主に近づかないそうです。もちろん、認識はしているそうなのですが。なみちゃんの場合はマシな方で、たいていは背を向けられてしまうんだそうです。
確認できて安心できたのが、絶壁のようなカラー…。この状態で食べろというのが無理な話。先生もちゃんと認識しているので、術後経過が良くなったら、ちゃんと別のカラーを用意してくれるとのこと。安心しました。
手術前に会えるのはこれが最後だと思っていたのですが、体調が悪くて入院しているわけでもないし、メンタルで良い影響があるのかわからないけど、手術日には会いにきたらと勧められたので、会いに行くことにしました!「僕が飼い主だったら来るけどね」とまさかの発言に、こちらがびっくりです。
手術直前に、直接会って元気づけられそうなので、ほっとしました。
手術自体は、本当に難しく、危険も伴いますが、何度も先生が頑張ると言ってくださり、私も100パーセント信頼しているので、絶対に良い結果になると信じています。

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment