17 Jun 2017

Let's look on the bright side! / できることに目を向けよう。

I was able to talk with some visitors who were interested in Namihei photos while I stayed at the photo exhibition today.
It's always nice to talk to the people who love birds!
Well, I talked to one of the bird lovers, I mean the vet over the phone today.
Since Namihei didn't drink water enough, she got another water bottle, which was good for her. The vet started to giving her another type of medicine and if it works, I can take her home when I visit her on Tuesday! I really hope we can go home together.
Well, I always got annoyed when she sneaked into my bookshelf. You know, because she gnaws my precious books! But... I don't need to worry about it anymore, because she cannot do it. I feel so sad when I realise something she cannot do anymore. But I shouldn't show such feelings in front of her. We always must look on something we can do!

今日も写真展会場に在廊中、いろいろな方とお話ができて、とても有意義でした。インコに特に興味があったわけでない方も足を止めてくださり、熱心に見てくださったのが印象的でした。
それにしても、インコ好きの方々とのお話は本当に楽しいですね!今日は電話でもインコ好き、いや鳥好きの方とお話ししました。もちろん、病院の先生です(笑)。
なかなかお水を飲まない波平に、小動物用のペットボトルタイプのお水入れをあげてみたところ、飲むようになったそうです。お水が飲めないと注射が続くので、これではお家に帰れません。お水が飲めるようになれば、お薬を混ぜることができますが、このペットボトルタイプの場合、いつもの粉末タイプでは下に沈澱してしまい、詰まってしまうので、目薬タイプに変更してみたとのこと。これがうまくいき、体調をコントロールできれば、晴れてお家に帰ることができます!
このチャレンジ、今日からスタートしたそうですが、うまくいけば火曜日の面会の時にそのまま一緒にお家に帰ることができるそうです。
もう今から絶対そうなると信じてウキウキしています。
そういえば、波平がいつも本棚に侵入する度に、書籍等をかじられるのでイラっとしていたのですが、もうその心配はないんですよね。かじりたくても、かじることができないんですから。今までできていたことができなくなる。こういうことを考え始めると、悲しくなってしまいますが、そんな悲しい顔を波平に見せるわけにはいきません。
今はただ、できることに目を向けることが大切ですよね!

※写真展はいよいよ明日が最終日。15時クローズですので、ご注意くださいね。
https://pps15k-photoexhibition.jimdo.com/

にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment