24 Feb 2016

Fighting spirit / 闘争心

Namihei is a girl budgie, but she is stubborn and bold. Is this because I gave her a boy's name by mistake?! I always want her to behave like a lovely girl though.
A couple of days ago, she showed her fighting spirit toward me! Well, I'm much bigger than her, but she isn't afraid of me at all!
When I showed my anger at her and pretended to be a big bird, she flied to me without hesitation. When I avoided her and she failed to land on me, she headed for me again and again.
In the end I got so tired and let her win. Yes, Namihei, victory shall be yours!

 波平は女の子ですが、頑固で大胆な性格です。これって、私が間違えて波平なんて名前を付けてしまったせいでしょうか。飼い主としては、かわいらしい女の子として振る舞って欲しいんですけどね。
数日前、なみちゃんが私に闘志を向けたことがあったんです。もちろん、なみちゃんから見たら私は巨人サイズ。それでも怖がる様子はまったくありません。
なみちゃんにイラっとして、私も鳥になりきって威嚇したのですが、なみちゃんはひるむことなく私に向かって飛んできました。私がうまくかわして、私の体に止まれなかったなみちゃんは、何度も私に向かってくるではありませんか。さすがに疲れ切った私は、なみちゃんを肩に止まらせることに。そうですね、なみちゃんの勝ちですよ!
 にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment