17 Feb 2016

Hide & Seek / かくれんぼ

Namihei tends to go somewhere narrow, where she cannot be fit. It's like she is playing hide and seek with me. Of course, she is the hiding budgie, but I must say she is a loser. She can't hide well!
She is in a cheerful mood recently and enjoys playing a lot in my room. Although she also enjoys attacking my hands! Well, now she is into the bottom bookshelf and always tries to go there. What does she do there? It seems that she wants to go inside and also bites my precious magazines. I want her to play somewhere else, so I must create a place which attracts her!

波平は自分の大きさじゃ入れないような、狭い場所に行くのが好きなようです。それがまるで、かくれんぼをしているようなんです。もちろん、鬼が私で、なみちゃんが隠れるほう。でも、うまく隠れていませんけど(笑)。
最近、上機嫌で私の部屋で楽しそうに遊んでいます。そして楽しそうに私の手も攻撃。今のお気に入りは、本棚の1番下の部分。そこで何をしているかといえば、一生懸命中に潜ろうとしたり、私の大切な雑誌をガジガジしたり…。なみちゃんにはどこか別の場所で遊んでほしいものです。どこか、なみちゃんが楽しめる場所を作らないといけませんね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment