27 Feb 2016

Let's play together. / 一緒に遊ぼう。

Namihei usually likes playing alone when she is out of her cage. She just wants me to stay with her. But these days she wants to play with me! So what kind of games can we do together? Well, we play tag together in my room. She chases me and I try to escape from her. She wants to come to my shoulder, so I try not to let her do that. It's quite exciting and she also looks very excited. The problem is I can't play it for a long time, because I get short of breath easily!

波平は放鳥時はひとり遊びが好きで、私は単なる見守り役。ただ、最近は一緒に遊びたがるんですよ。インコと人間、どんな遊びが一緒にできるのかというと、部屋で鬼ごっこです(笑)。なみちゃんが追いかけてくるので、私が逃げる、という具合です。なみちゃん、私の肩に止まりたがるので、私がそれをひたすらかわす、というわけです。これ、結構盛り上がるんですよ。なみちゃんも楽しそうにしてます。問題は、私がすぐに息切れしてしまうので長続きしないことですね。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment