6 Feb 2016

Synchronised Laughing / シンクロする笑い

Well, it seems that I never be able to escape from a overtime working on Fridays. I missed our precious time last night and what I saw was only Namihei sleeping peacefully on the swing.
I didn't want to disturb her sleep nor frighten her, so I whispered her name in the dark. She didn't wake up at all!
By the way, there is one thing we can do together. When I have a laughing, she also starts having a laughing. Yes, we can have a laughing together. And we made lots of noise in the living room the other day. And what did my mum say to us? "You two are crazy!" ha ha.

どうやら飼い主は金曜日の残業から逃れられないようで、またしても大切な放鳥時間を逃してしまいました。昨晩、私が見たのは、波平がブランコの上でスヤスヤ眠る姿だけ。なみちゃんの眠りを邪魔するのも嫌だし、脅かしてしまうのもかわいそうだと思い、暗闇でなみちゃんの名前をささやいてみましたが、起きる気配は全くなし。
ところで、私たちふたりが唯一一緒にできることがあります。それは、一緒に笑うこと。私が笑い声をなみちゃんに向かって発すると、なみちゃんもマネして笑ってくれるんですよ。先日、リビングで笑いの繰り返しで一緒に遊んでいる姿を見た母親の一言。「あんたたち、おかしい」。
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment