9 Feb 2016

We Are Dieters! / 私たち、ダイエットします!

Yesterday I was off and went to see "The Martian" in the morning. The film was fantastic! Then I took Namihei to a vet to make sure she is all right. Yes, she was all right, but her weight wasn't. It seems that she needs to lose weight. Hmm... I think she needs to lose 5g and I myself need to lose 5kg, actually. So we are in the same boat and I'm hoping to complete my task by the end of this year. Well, how about aiming 2.5 by summer? I've already ordered a scale which can show 0.1g. This is for Namihei. What about me? I've already got a scale, which tells me the reality...

昨日は有休を取って、午前中は映画を観に行きました。『オデッセイ』、とっても良かったですよ。それから、大事を取って、波平をクリニックへ連れて行きました。そのうと便検査をして、どちらも問題なし。問題なのが、なみちゃんの体重です。再度、減量するように指導されました。うーん、どうやら5gは落とさないといけない感じです。ちなみに私は5kg落とさないと、でぶまっしぐら(苦笑)。私たち、同じ境遇なんですね。年内には、どちらもスリムになっていたいのですが…。まずは夏までにマイナス2.5が目標でしょうか。すでに、なみちゃん用に、0.1g単位で測れるスケールを発注済みです。私はといえば、すでに増加した体重をストレートに表示してくれる体重計を持っています!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment