19 Feb 2016

Just Being Around / ただそばにいるだけで

Namihei usually enjoys playing on her own and she doesn't try to play with me. Well, I want to play with her and often try to call her though.
But it doesn't mean she wants to be alone. She always checks where I am while she hangs around in my room.
So she still needs me, doesn't she?! I'm wondering when she will show her respect for me. Now she often attacks me and ignores my calling. When I type at my laptop's keyboard, she gets angry and attacks my hands badly. Does it mean I should pay attention to her more?

波平はひとり遊びが好きで、私と一緒には遊びたがりません。私は一緒に遊びたくて、呼ぶんですけどね。
でも、それはなみちゃんが決してひとりが好きというわけではないようです。部屋で遊んでいるときは、常に私がどこにいるか気にしているようなので。
だから、なみちゃんは私が必要ってことですよね!でも、いつになったら尊敬の念を表してくれるのでしょうか(笑)。今はよく攻撃してくるし、呼びかけも無視することが多いです。パソコンのキーボードをたたいているときなんて、ものすごい勢いで攻撃してきますからね。でもこれ、もしかしてもっとなみちゃんを気にかけてほしいというサインなのでしょうか?!
にほんブログ村 鳥ブログ セキセイインコへ
にほんブログ村

No comments:

Post a Comment